Sobieszów - Szlaki turystyczne

Czas przejścia:
Dojście: 55 min, Powrót 45 min
Odległość: 2,5 km
Opis trasy: Bardzo atrakcyjne podejście do ruin warowni na Chojniku pn. stokiem wzniesienia, wśród różnorodnych form skalnych. W Sobieszowie obok szlaku muzeum KPN. Na trasie dwie niewielkie jaskinie. Na całej długości szlakowi towarzyszy specjalnie oznakowana ścieżka przyrodnicza Sobieszów - Chojnik - Sobieszów. Miejscami dość stromo pod górę, po deszczu ślisko.

1. Sobieszów 0 km0 min
2. Zbójeckie Skały 1,5 km25 min
3. Chojnik 2,5 km55 min

Z centrum Sobieszowa wychodzimy alejkami wśród willowej zabudowy i ul. Chałubińskiego opuszczamy obszar zwartej zabudowy. Przed nami na skraju lasu tablice informacyjne przy granicy KPN.
W lewo wzdłuż ogrodzenia szkółki leśnej odchodzi droga do widocznego pod lasem budynku dyrekcji KPN, gdzie małe muzeum KPN z wystawą poświęconą przyrodzie Parku, głównie elementom przyrody żywej.
Mijając po lewej zagospodarowane miejsce odpoczynku podchodzimy lekko w górę do rozejścia szlaków. Na rozejściu skręcamy w lewo i początkowo poziomo biegnącą ścieżką, częściowo drewnianymi schodkami, wśród zachowanego naturalnego lasu bukowo-świerkowo-jodłowego dochodzimy do okazałego masywu Zbójeckich Skał.
Podchodzimy bukowym lasem do drogi jezdnej, gdzie spotykamy szlak czerwony, z którym razem serpentyną drogi podążamy na szczyt. Ze skałek przy najwyraźniejszym zakręcie ograniczony widok na pobliskie szczyty Pogórza Karkonoskiego. Przed wejściem do ruin zamku z lewej dochodzą szlaki z Przeł. Żarskiej.