Regulamin wyścigu kolarskiego na rowerach górskich (MTB). Czasówka MTB pod górę o puchar św. Anny z ProszówkiCel imprezy:
- Promowanie sportu kolarskiego
- Popularyzacja zdrowego i kulturalnego sposobu spędzania wolnego czasu
- Wyłonienie najlepszych zawodniczek i zawodników w poszczególnych
kategoriach wiekowych
Organizatorzy:
- Stowarzyszenie Odnowy Miejscowości Proszówka
- Rada Sołecka
- Dziekan Krzysztof Kurzeja
- Stowarzyszenie Izersko-Karkonoskie Towarzystwo Kolarsko-Narciarskie
Termin i miejsce zawodów:
- Wyścig odbędzie się w dniu 26.07.2009 r. w Proszówce.
- Biuro zawodów: Proszówka Świetlica w Proszówce
- Start na początku szlaku turystycznego na górę Św.Anny w Proszówce – meta góra Św.Anny Kapliczka
- Zgłoszenia w dniu zawodów od godz. 8.00 do godz.1000 w biurze wyścigu.
Odpowiedzialni za organizację zawodów:
- Dyrektor Wyścigu Zbigniew Leszek
- Sędzia Główny – Wiesław Kucab
- Sekretarz Biura Zawodów Agnieszka August
Uczestnictwo i nagrody:
- Prawo startu w wyścigach mają: chłopcy i dziewczęta (klasyfikacja oddzielna) z licencją i bez licencji kolarskiej w kat. wiek.: Kobiety licencja i bez, Żakinia 11 12 lat, Młodziczka 13-14 lat, J.Młodsza 15-16 lat, Juniorka 17-18 lat, Seniorka 19-i starsze. Mężczyźni licencja i bez, Żaka 11 do 12 lat, Młodzik 13-14 lat, J.młodszy 15-16 lat, Junior 17-18 lat Senior 19 i starsi Masters 30-i starsi. Łącznie 22 kategorie.
- Nagrody w każdej kategorii do 3-ch miejsc, dyplomy do 6 miejsca
- Ponadto w kategorii Kobiet Open i Mężczyzn oraz najlepszego z miejscowości Proszówka Puchar.
- Startujący winni: posiadać pełny kask, sprawny technicznie rower górski z dwoma czynnymi hamulcami, aktualne badania lekarskie, zawodnicy bez licencji którzy nie ukończyli 18 lat winni posiadać pisemną zgodę rodzica lub prawnego opiekuna zezwalającą na start w wyścigu.
Sposób przeprowadzenia zawodów:
- Jest to wyścig na czas, pod górę, dystans 600 m, przewyższenie 100 m.
- Zawodnicy startują co 30 sek. Zwycięzcą zostaje ten kto uzyska najkrótszy czas przejazdy, z podziałem na kategorie jak wyżej.
- Meta i pole widokowe przy kapliczce na górze Św. Anny
Program zawodów:
- 26.07.2009 r.- niedziela
- godz. 8.00 do 10.00 zapisy
- godz. 10.30 odprawa techniczna
- godz.11.00 – start pierwszego zawodnika.
- Po przejeździe ostatniego zawodnika i sporządzeniu wyników, dekoracja zwycięzców i rozdanie nagród przy biurze zawodów o koło godz.14.00
Finansowanie:
- Koszty organizacyjne pokrywa Organizator.
- Opłata startowa nie będzie pobierana
- Każdy uczestnik wyścigu, po oddaniu numeru startowego otrzyma bon na posiłek (kiełbaska do ogniska)
Postanowienia końcowe:
- Wyścig zostanie rozegrany zgodnie z przepisami PZKol, oraz niniejszego regulaminu.
- We wszystkich sprawach spornych nie objętych tymi przepisami będzie decydowała Komisja Sędziowska w porozumieniu z organizatorem.