Badanie rynku turystycznego

W Szklarskiej Porębie rozpoczną się badania rynku turystycznego. Mają wspomagać w przyszłości miejską promocję, ale przede wszystkim posłużą przedsiębiorcom w planowaniu inwestycji.

– Będą to pierwsze takie badania w historii miasta – podkreśla burmistrz Arkadiusz Wichniak. – Są one niezbędne, aby móc dobrze zaplanować kolejne działania marketingowe. Na rynku turystycznym jest coraz większa konkurencja. Musimy poznać oczekiwania naszych gości.

Badania rozpoczną się w połowie sierpnia i potrwają 3 tygodnie. Przez ten czas ma zostać wypełnionych co najmniej 750 ankiet. Jeśli będzie ich więcej, wówczas badania będą bardziej wiarygodne. Turyści pytani będą m.in. o cel przyjazdu, rodzaj uprawianych sportów, długość pobytu, ocenę atrakcji turystycznych i całego miasta, ale też nie zabraknie pytań dotyczących oczekiwań standardu obiektów czy organizacji imprez. Na podstawie badań będzie można określić rodzaj turysty, jego zasobność, cel przyjazdu i przede wszystkim oczekiwane kierunki rozwoju miasta. Najprościej rzecz ujmując badania marketingowe robi się po to, aby poznać oczekiwania i dopiero wówczas wytworzyć produkt. W wypadku miasta turystycznego na podstawie zebranych i przetworzonych danych, przedsiębiorcy będą mogli zastanowić się nad stworzeniem sieciowych produktów turystycznych.

– Badania zakończą się sukcesem pod warunkiem, że przyłączą się do nich przedsiębiorcy – mówi burmistrz Arkadiusz Wichniak – Bez udziału hotelarzy, restauratorów, handlowców, którzy codziennie stykają się z turystami, nie uda się przeprowadzić tych badań. Dlatego prosimy o pomoc i współpracę. Badań nie robimy wyłącznie dla potrzeb urzędu, ale dla całego miasta.

Spotkanie w tej sprawie zaplanowano na 12 sierpnia o 12.00 w hotelu Sudety. Wówczas przekazanych zostanie więcej informacji na temat samych badań. Rozdane zostaną też ankiety. Badania powtórzone mają być w sezonie zimowym, ponieważ wówczas Szklarską Porębę odwiedza inny klient.

www.szklarskaporeba.org

Dodaj komentarz