Polsko-chorwackie konsorcjum Hydrogeo Polska z Warszawy zaproponowało najniższą cenę za wykonanie południowej obwodnicy Jeleniej Góry. Budowę 2,1 kilometra drogi z wielopoziomowym węzłem drogowym w Grabarowie, estakadą i dwoma mostami nad Bobrem, wycenili na 83 miliony złotych.
Do przetargu stanęło 12 firm. Najwyższa złożona oferta to 114 mln zł. We wstępnym kosztorysie inwestorskim koszty prac oszacowano na 125 mln zł.
Na razie nie wiadomo, którą z firm wybierze Jelenia Góra. Trwa ocena złożonych ofert. – Wszystkie wymagają uzupełnienia. Myślę, że decyzję podejmiemy w przyszłym tygodniu – mówi Jerzy Lenard, wiceprezydent Jeleniej Góry.
Firmy, które złożyły najtańsze oferty, są mało znane w naszym regionie. Według wiceprezydenta Lenarda, Hydrogeo Polska ma udokumentowane doświadczenie w dużych projektach.
W przetargu nie zabrakło też firm z Dolnego Śląska i wielkich koncernów. Takich jak Max Bögl, który od niedawna buduje stadion piłkarski we Wrocławiu.
Budowa obwodnicy, która przez dawny poligon połączy węzeł grabarowski z ulicą Sudecką, zacznie się wiosną i potrwa dwa lata.
Według Czesława Wandzla, dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, obwodnica pomoże rozwiązać obecne problemy komunikacyjne między innymi na ul. Wojska Polskiego. Specjaliści oceniają, że wpłynie ona na zmniejszenie natężenia ruchu na Jana Pawła II.
Jelenia Góra otrzymała dofinansowanie na budowę obwodnicy z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Władze miasta liczą, że fundusz dołoży 50 proc. wartości przedsięwzięcia.
Polska Gazeta Wrocławska Rafał Święcki