Schronisko pod Łabskim Szczytem – Przełęcz Karkonoska

Niezwykle interesujący zachodni fragment ścieżki nad reglami. Szlak wiedzie przez rezerwat Śnieżnych Kotłów, Czarny Kocioł Jagniątkowski, Hutniczy Grzbiet do Przełęczy Karkonoskiej, której siodło dzieli masyw Karkonoszy na część wschodnią i zachodnią.

Wyruszając sprzed schroniska kierujemy się za znakami żółtymi na południe, przecinając Halę pod Łabskim Szczytem. Po 5 minutach stromego podejścia skrzyżowanie z zielonym szlakiem z Mokrej Przełęczy. Żółty szlak wznosi się dalej w kierunku stacji przekaźnikowej TV nad Śnieżnymi Kotłami, natomiast ścieżka nad reglami skręca tutaj w lewo. Idąc dalej zielonym szlakiem przecinamy kocioł opadający spod Łabskiego Szczytu. Ze szlaku pięknie prezentuje się rozległa kopuła szczytowa Szrenicy z widocznym schroniskiem i wyciągiem krzesełkowym. Ponad osiedlami Szklarskiej Poręby wznosi się masyw Gór Izerskich, a w kierunku północno – wschodnim otwiera się widok na zalesione zbocza Karkonoszy oraz Pogórze Karkonoskie.

Kamienny chodnik trzyma się wysokości nieznacznie przekraczającej 1200 metrów wiodąc wsród kosodrzewiny i licznych głazów rozlokowanych wzdłuż ścieżki. Po niespełna godzinie szlak zwraca się bardziej na południe i wkrótce otwiera sie widok na Mały Śnieżny Kocioł. Na wprost nas wznoszą się skaliste ściany Małego Kotła, ponad którymi widać stację przekaźnikową TV. Ścieżka sprowadza na porośnięte kosodrzewiną dno kotła. Początkowo wiedzie w kierunku południowym, by następnie zatoczyć łuk i przewinąć się przez skalistą Grzędę oddzielającą oba Śnieżne Kotły. Szlak wkracza do Wielkiego Kotła i po krótkim zejściu dociera do dwóch niewielkich i płytkich Śnieżnych Stawków, ukrytych pośród głazowisk i kosodrzewiny. Z dna kotła piękny widok na skalne ściany opadające blisko 200 metrowym urwiskiem.

Zielony szlak wychodzi z Wielkiego Kotła trzymając się zboczy Wielkiego Szyszaka. Po opuszczeniu kotła następuje kilkunastominutowe zejście do Rozdroża pod Wielkim Szyszakiem, gdzie skrzyżowanie z niebieskim szlakiem z Michałowic na Przełęcz pod Śmielcem. Wąska ścieżka doprowadza wkrótce do martwego lasu, skąd otwiera się imponujący widok na Śnieżne Kotły, Szrenicę i Wielki Szyszak. Ze szlaku widać również skałki zwane Paciorkami. Po około 20 minutach od skrzyżowania dochodzimy do Rozdroża pod Śmielcem, przy którym przecinamy znakowaną na niebiesko Koralową Ścieżkę wiodącą z Jagniątkowa na Czarną Przełęcz.

Za rozdrożem następuje fragment bardzo stromego zejścia na dno Czarnego Kotła Jagniątkowskiego, które osiągamy po niespełna 10 minutach przy tzw. Jaworowej Łące. Na dnie kotła rozstaj z czarnym szlakiem, który schodzi w dół do Koralowej Ścieżki. Idąc dalej zielony szlak wznosi się stromo przez kilkaset metrów, by następnie schować się w lesie. W miejscach gdzie ścieżka wyłania się z lasu widok na Paciorki oraz Pogórze Karkonoskie. Następuje teraz ponad półgodzinny fragment, na którym szlak biegnie bez zmian wysokości mijając liczne wiatrołomy. Na długich odcinkach szlak wytyczony jest drewnianymi kładkami wznoszącymi się ponad podmokłym podłożem. Po godzinnym marszu od Czarnego Kotła las przerzedza się i dochodzimy do przecinki, którą biegnie droga z Jagniątkowa do schroniska Petrovka (czarny szlak).

Za skrzyżowaniem szlak podrywa się do góry i po 10 minutach mija z lewej strony jedną ze skałek należących do grupy Bażynowych Skał. Wąska i podmokła ścieżka wije się przez kilkanaście minut pośród drzew, by wreszcie przejść w strome podejście, które doprowadza do utwardzonej starej Drogi Celnej. Skręcając tutaj w prawo można w przeciągu 3-4 minut dojść do czerwonego szlaku grzbietowego, skąd już niedaleko do Przełęczy Karkonoskiej. Szlak zielony odbija natomiast w lewo i doprowadza do skrzyżowania Drogi Celnej z Drogą Sudecką. Ścieżka nad reglami łączy się tutaj ze szlakiem niebieskim z Przesieki i razem z nim asfaltową Drogą Sudecką wyprowadza na Przełęcz Karkonoską, którą osiągamy przy strażnicy.

Ponad rozległą Przełęczą Karkonoską wznosi się polskie schronisko Odrodzenie, natomiast na samej Przełęczy ze strony czeskiej duży parking samochodowy i schronisko Spindlerova Bouda. Wschodni odcinek ścieżki nad reglami prowadzi z Przełęczy Karkonoskiej do Pielgrzymów.